Lee Carsley mendedahkan dia tidak memohon untuk jawatan ketua jurulatih England dan enggan menyesal sepanjang tempohnya sementaranya.

Gareth Southgate melepaskan jawatannya sebagai pengurus England berikutan kekalahan final EURO 2024 mereka pada Julai lalu dengan Persatuan Bolasepak (FA) mengamanahkan tugasan perlawanan Liga Negara-Negara (UNL) UEFA kepada Carsley.

Dia telah memenangi dua daripada tiga perlawanannya setakat ini -- menyusuli kemenangan berturut-turut ke atas Republik Ireland dan Finland dengan kekalahan 1-2 yang mengecewakan kepada Greece di Wembley, kelmarin.

Dan sempena bertandang ke Finland di Helsinki tengah malam ini, Carsley mengakui bahawa dia tidak memohon jawatan tetap itu yang dibuka pada awal tahun ini.

"Tidak, saya tidak memohonnya," katanya kepada talkSPORT.

"Sebab mudah-mudahan (saya dilantik). Saya pernah menggalas tugas bersama B-21 dan saya sangat gembira dengan tugasan ini.






"Saya merupakan seorang kakitangan FA dan saya diminta untuk membimbing pasukan senior, ia adalah satu keistimewaan. Ia adalah detik paling membanggakan dalam karier saya.

"Saya sangat bertuah kerana menjadi sebahagian daripadanya dan saya dapat melihat betapa besar potensi pasukan ini. Ia adalah salah satu tugas terbaik dalam bola sepak dunia.

"Tidak banyak pekerjaan yang menawarkan peluang untuk menang. Saya percaya jurulatih yang datang mempunyai peluang yang sangat baik untuk menang dan kami berhak mendapat hasil yang terbaik di luar sana."