Massimiliano Allegri menyeru Juventus agar menunjukkan personaliti sebenar mereka jika ingin mempertahankan kelebihan tipis mereka di Sporting CP dalam Liga Europa UEFA (UEL).

Bianconeri merakam kemenangan 1-0 di Stadium Allianz minggu lalu hasil jaringan Federico Gatti ketika mereka berusaha untuk menjulang Liga Europa buat kali keempat, kemenangan yang akan melonjakkan mereka ke tangga kedua di belakang Sevilla yang menjulangnya sebanyak enam kali.

Begitupun, mereka masih perlu mengatasi Sporting yang menyingkirkan pendahulu Liga Perdana Inggeris (EPL), Arsenal, selain belum tewas dalam enam perlawanan terakhir mereka di laman sendiri.

Allegri sedar pasukannya perlu menunjukkan mentaliti yang kuat bagi mengekalkan kelebihan tipis mereka di Estadio Jose Alvalade itu, awal pagi esok, dengan memberitahu Sky Sport Italia: "Kami perlu mempunyai personaliti, kelajuan dan ketenangan.



“Perlawanan ini masih panjang dan akan memberikan kami kesukaran, Sporting sebuah pasukan yang cemerlang daripada segi organisasi.

"Bekalan gol kami penting dan bukan mudah, Sporting menyingkirkan Arsenal.

"Kami tidak memikirkan tentang perlawanan pertama tetapi ia adalah satu cabaran."