NEWCASTLE 1 MILAN 2

Newcastle United tersingkir daripada Liga Juara-Juara Eropah selepas AC Milan bangkit daripada ketinggalan untuk menang 2-1 di St James’ Park, awal pagi tadi.


Tuan rumah memulakan aksi dengan baik apabila tekanan bertali arus dilakukan untuk meruntuhkan benteng Milan dalam separuh masa pertama.

Pemain tengah Newcastle, Joelinton, menewaskan Mike Maignan menerusi rembatan kencang pada minit ke-33 untuk memberikan The Magpies mendahului menuju ke bilik persalinan.

Tetapi kegembiraan itu tidak kekal lama dan memasuki separuh masa kedua, Christian Pulisic menjaringkan gol penyamaan pada minit ke 59 sebelum Samuel Chukwueze meledak gol pada minit ke 84 yang menyaksikan AC Milan meraih 3 mata penuh di tempat lawan.

“Saya amat kecewa,” kata pengurus Newcastle, Eddie Howe, yang sedar bahawa The Magpies berpotensi menjana pendapatan lumayan daripada penglibatan berterusan di Eropah tetapi kini peluang keemasan itu terlepas daripada genggaman.

“Ia sukar untuk diterima pada masa ini.

"Pemain bermain sangat baik pada separuh masa pertama tetapi gol Milan datang daripada kesilapan kami sendiri. Saya bertanggungjawab untuk itu tetapi niat kami adalah untuk kekal dalam UCL dan saya menginginkan kemenangan itu.” tambahnya