Carlos Tevez mengatakan bahawa dia telah memainkan perlawanan terakhirnya untuk Boca Juniors kerana penyerang itu berkata tiada apa lagi mampu diberikan kepada pasukannya itu.

Tevez kembali buat kali ketiga di Boca pada 2018 dan membantu pasukannya memenangi Liga Perdana Argentina tahun lalu.

Terdapat laporan bahawa Tevez, yang terjejas ekoran kematian bapanya Februari lalu, akan bersara Jumaat hadapan tetapi pemain berusia 37 tahun itu mengungkapkan bahawa dia akan meninggalkan Boca.

Bekas pemain antarabangsa Argentina itu, yang membuat penampilan sulung bersama Boca pada usia 16 tahun, berkata: "Saya fikir saat ini akan pernah tiba, tetapi saya sudah tiba pada masanya. Sangat sukar untuk bercakap dengan mereka [peminat Boca], tetapi di sini saya ingin memberitahu mereka bahawa saya tidak akan terus berada di kelab.

"Ini bukan perpisahan, tapi kita akan berjumpa lagi, kerana saya akan selalu ada untuk peminat dan orang Xeneize, bukan lagi sebagai pemain, tetapi sebagai Carlitos.

"Saya telah mendalami perkara ini sebelum membuat keputusan kerana saya tidak lagi mempunyai apa-apa lagi untuk diberikan, sebagai pemain saya memberikannya dan untuk itu saya gembira. Boca selalu memerlukan saya 120 peratus dan saya tidak lagi bersedia secara mental untuk pasukan.

"Bagi saya, Boca adalah kelab terbaik dunia, ayah saya, saudara-saudaraku, ibu saya, isteri dan anak-anak saya berasal dari Boca dan saya tidak boleh berbohong kepada mereka dan juga peminat. Untuk semua ini, keputusan saya, milik saya semata-mata, ini adalah kebenaran keputusan saya."