Marcus Rashford menemui 'jawapan tepat' untuk diletakkan di bangku simpanan dengan menjaringkan gol kemenangan Manchester United di Wolves semalam, menurut pengurus, Erik ten Hag.

Walaupun menjadi penjaring terbanyak bersama England di Piala Dunia dan kemudian menjaringkan dua gol dalam dua penampilan untuk United sekembalinya ke kelab, Rashford berada di bangku simpanan untuk lawatan ke Molineux kerana melakukan tidak menepati peraturan yang ditetapkan kelab.

Tetapi selepas persembahan hambar pada separuh masa pertama, Ten Hag membawa masuk Rashford pada waktu rehat, satu keputusan yang membuahkan hasil apabila penyerang itu menjaringkan gol kemenangan pada minit ke-76 untuk membawa Manchester United ke dalam kelompok empat teratas Liga Perdana Inggeris menuju 2023.

Ten Hag gembira dengan tindak balas penyerang itu yang diketepikan daripada kesebelasan utama, yang dijelaskan oleh pemain berusia 25 tahun itu selepas perlawanan adalah kerana dia terlelap dan tiba lewat ke mesyuarat pasukan.

“Ia bagus selepas keputusan itu,” Ten Hag memberitahu BT Sport. "Rashford masuk ke dalam perlawanan.

"Dia ceria, dia lincah dan dia menjaringkan gol untuk memberikan reaksi yang baik. Semua orang perlu mematuhi peraturan dan jika anda bertindak balas seperti ini, ia adalah jawapan yang tepat."


“Kami tidak begitu bagus pada separuh masa pertama," kata Ten Hag mengenai persembahan pasukan.

"Pada pendapat saya, separuh masa kedua lebih baik. Fred memenangi bola kedua dan mengaitkan permainan apabila dia masuk.

"Pada separuh masa pertama, anda menganalisis permainan tetapi kadang-kadang perkara tidak berjalan seperti yang diharapkan. Wolves tidak mencipta banyak peluang dan kami melakukannya tetapi anda perlu tajam.

"Saya tidak gembira pada separuh masa dan saya memberitahu mereka dengan sikap ini mereka tidak akan memenangi perlawanan ini dan semua orang terpaksa memberikan 10 peratus lebih."