Erik ten Hag berkata Manchester United tidak mahu menjual Scott McTominay walaupun spekulasi mengaitkan pemain tengah itu dengan perpindahan meninggalkan Old Trafford.

McTominay, yang telah bersama United sejak usia lima tahun, telah menjadi subjek minat Galatasaray dan Fulham, dengan yang kedua menyaksikan bidaan GBP17 juta (RM102 juta) ditolak.

Pemain tengah Scotland itu menikmati musim paling prolifiknya pada 2023-24 dengan 10 gol, sebelum membuat penampilan bersama skuad kebangsaan di Euro 2024.

Walaupun The Red Devils dilaporkan berminat untuk melepaskan pemain, Ten Hag berharap McTominay tidak akan menjadi salah seorang daripada mereka.

"Kami mempunyai pemain yang sangat bagus, jadi akan sentiasa ada minat daripada kelab lain," kata Ten Hag.

"Apabila anda menjaringkan 10 gol dalam satu musim dan juga beraksi dengan sangat baik untuk Scotland, maka akan ada minat dari kelab lain. Tetapi kami mahu mengekalkannya kerana dia adalah pemain yang sangat penting untuk skuad kami.

"Apa yang dia boleh sumbangkan, seperti yang kita lihat musim lalu sebaik sahaja kami mempunyai enam pemain, dia memainkan peranan penting ketika menyerang, dan dia adalah pemain yang sangat menarik untuk pasukan kami."