Inter Milan melebarkan kedudukan di puncak Serie A kepada empat mata dengan kemenangan 2-0 ke atas Lazio di Rome awal pagi tadi.

Lautaro Martinez memanfaatkan hantaran ke belakang yang berbahaya daripada pertahanan tuan rumah, Adam Marusic, untuk meletakkan pasukannya mendahului perlawanan dan usaha Marcus Thuram dalam separuh masa kedua memastikan tiga mata buat pasukan itu sebelum perjuangan Lazio ditamatkan dengan kad merah buat Manuel Lazzari pada minit terakhir.

Seter setempat, AC Milan, pula mengukuhkan kedudukan di tempat ketiga apabila meraih kemenangan 3-0 ke atas Monza di San Siro.

Jaringan pada minit ketiga oleh Tijjani Reijnders membuka ruang untuk kemenangan selesa itu, di mana Jan-Carlo Simic menambah gol kedua sebelum separuh masa pertama dan Noah Okafor melengkapkan keputusan itu dalam separuh masa kedua.

Bologna pula kekal di tempat keempat dengan kemenangan 2-0 ke atas AS Roma dengan hasil jaringan daripada Nikola Moro dan gol sendiri Rasmus Kristensen, sementara percubaan lewat Lucas Beltran menyaksikan Fiorentina menewaskan Verona 1-0, dan Udinese serta Sassuolo berkongsi mata setelah seri 2-2.