Ketua jurulatih Manchester United, Erik ten Hag, menepis komen terbaru Cristiano Ronaldo ketika dia terus menghalang kritikan menyelubungi dirinya.

Ronaldo, baru-baru ini melepasi 900 gol dalam kerjaya semasa rehat antarabangsa, kembali ke Old Trafford pada 2021 buat kali kedua di kelab yang mencipta namanya.

Pemain antarabangsa Portugal itu menjaringkan 27 gol dalam 55 penampilan dalam semua pertandingan sepanjang satu setengah musim namun kehilangan tempat di bawah kendalian Ten Hag sebelum menyertai Al-Nassr pada Disember 2022.

Sepanjang musim 2021-22, tiada siapa yang mencatatkan lebih banyak sumbangan gol dalam Liga Perdana Inggeris untuk United berbanding Ronaldo (21, 18 gol dan tiga bantuan), manakala dia juga menghasilkan jumlah gol (xG) yang dijangkakan sebanyak 17.75, juga tertinggi dalam senarai barisan pemain The Red Devils.

Dan bercakap dengan bekas rakan sepasukan United, Rio Ferdinand, dalam podcast, Ronaldo berkata kelab itu 'masih jauh' untuk memenangi Liga Perdana Inggeris.

Ketika disoal mengenai komen penyerang veteran itu, Ten Hag berkata, "Itulah yang dikatakan oleh Ronaldo.

"Dia berhak memberikan pendapatnya. Tidak mengapa. Dia berada jauh di Saudi, jauh dari Manchester."