Sri Pahang ketika ini sudah mempunyai enam barisan import yang berkualiti untuk mencabar menjelang saingan Liga Super Malaysia 2024/2025 yang akan membuka tirai minggu depan.

Antara pemain itu adalah Stefano Bruno, Kpah Sherman, Manual Hidalgo (Pinjaman), Kuvondik Ruziev, Mykola Agapov, Aleksander Cvetkovic.

Menurut wartawan Nadi Arena, Fina Nasrom, selepas menghubungi jurulatih kelab itu, Datuk Dollah Salleh, berkenaan kemasukan pemain Anthony Nwakaeme sebelum ini dia menjelaskan perkara itu hanyalah khabar angin sahaja dan tiada sebarang perbincangan berkenaan kemasukan pemain kelahiran Nigeria itu.

Dalam pada itu, kemasukan penjaga gawang baru, Wan Mohd Syazmin, yang akan menggantikan tempat kosong ditinggalkan Izham Tarmizi semestinya akan memikul tugas yang berat sebagai benteng terakhir Sri Pahang.

Sri Pahang dijadualkan bertemu Kelantan United dalam perlawanan pertama Liga Super Sabtu depan.

"Posisi yang diisi oleh Wan Syazmin adalah tugas berat kerana menggantikan Izham Tarmizi yang mempunyai kredibiliti yang tinggi.

"Dengan pemain import yang ada Sri Pahang mampu menyerlah musim ini.

"Saya sempat bertanya kepada Datuk Dollah Salleh berkenaan kemasukan adik Dickson Nwakaeme tetapi dia mengatakan itu hanya khabar angin semata-mata dan tiada perbincangan." katanya.