CHELSEA 3 LUTON 0

Mauricio Pochettino berkata Raheem Sterling memang berhak menerima pujian atas kegigihannya untuk bangkit di Chelsea dalam kemenangan 3-0 ke atas Luton di Stamford Bridge, awal pagi tadi.


Sterling menjadi bualan berikutan merakamkan dua gol memukau untuk barisan The Blues menikmati kemenangan sulung Liga Perdana Inggeris (EPL) musim 2023/24.

“Saya hanya boleh bercakap dari hari pertama apabila kami tiba,” katanya.

“Kami berbual. Tentang komitmennya untuk bersedia dan menyumbang untuk pasukan dalam apa cara sekalipun termasuk etika kerja dan kualitinya.

“Saya ulangi sekali lagi, saya rasa dia berhak menerima sepenuhnya pujian atas persembahannya. Kami sangat gembira, dia memiliki kualiti dan dia mampu memberikan gol dan mencipta bantuan jaringan. Kemudian apabila kami kehilangan bola, dia bekerja keras untuk merampasnya secepat mungkin.



"Saya sangat gembira bagi pihaknya. Dia memberitahu bahawa kempen lalu adalah musim yang sukar untuknya. Saya sangat gembira apabila pemain gembira terutama bagi pemain yang meledak gol dan mencipta peluang.

“Saya gemar bertanyakan posisi yang mereka suka, bagaimana perasaan mereka, bagaimana mereka melihat diri sendiri.

"Ia soal mencari posisi terbaik, dinamik permainan apabila kami dalam situasi serangan, untuk menyediakan platform, kedudukan terbaik serta mengeratkan hubungan antara pemain agar mereka dapat menonjolkan kualiti terbaik.




"Prosesnya sangat penting. Kami perlu bekerja keras untuk untuk mencipta keserasian dan kami memerlukan masa.

"Untuk membentuk sesebuah pasukan, ia memerlukan masa."