Enzo Maresca memuji sumbangan kemenangan perlawanan daripada pemain gantian pada babak kedua dalam kemenangan 1-0 di tempat lawan di Bournemouth, termasuk pemain yang membuat penampilan sulung, Jadon Sancho, dan penjaring gol, Christopher Nkunku.

Chelsea dipaksa bekerja keras di Stadium Vitality dan menunggu sehingga penghujung perlawanan untuk memastikan kemenangan, Sancho dan Nkunku bergandingan untuk memastikan gol kemenangan.


Bagaimanapun, sebelum memuji impak daripada dua pemenang perlawanan dan pemain gantian kami yang lain pada separuh masa kedua, Maresca menggariskan mengapa dia memastikan pemainnya memahami bahawa persembahan mereka pada 45 minit pertama tidak cukup baik.

"Saya rasa kami bermain dua perlawanan berbeza," kata Maresca.

“Pada separuh masa pertama kami bergelut tetapi pada separuh masa kedua kami jauh lebih baik.

"Bagi saya, sebab mengapa kami bergelut pada separuh masa pertama ialah kami tidak menang duel, kami tidak memenangi bola kedua. Di stadium ini menentang pasukan ini, pertama sekali anda perlu menunjukkan keinginan untuk menang duel. bahagian taktikal juga penting, tetapi pertama sekali anda perlu menunjukkannya.

"Ini adalah mesej selepas 45 minit kepada pemain. Dalam permainan sebegini anda perlu menamatkan permainan dengan baju anda kotor, kerana anda perlu berjuang. Pada separuh masa kedua saya rasa kami lebih baik.

"Kami masih dalam proses yang pasti, proses pembelajaran. Malam ini, jika kami tidak faham bahawa dalam permainan seperti ini kami memerlukan lebih daripada bahagian taktikal, kami memerlukan keinginan, ia akan menjadi sukar, kerana kami mahu untuk membina sesuatu yang penting. Tetapi perlahan-lahan kita akan memahami semua jenis perkara ini.

"Prestasi pada separuh masa kedua berubah sepenuhnya, tetapi kami perlu mempelajari perkara sebegini jika kami mahu membina sesuatu yang penting dan kami mahu memenangi perlawanan. Pertama sekali kami memerlukan keinginan untuk memenangi perlawanan, memenangi pertarungan dan bertarung. bersama-sama."