Massimiliano Allegri menerima bahawa Paul Pogba akan mengambil masa untuk mencapai tahap terbaik ketika pemain tengah itu bersiap sedia untuk membuat penampilan pertama buat kali kedua yang ditunggu-tunggu untuk Juventus.

Pemain skuad kebangsaan Perancis itu masih belum beraksi untuk Juve sejak menyertai semula kelab itu Julai lalu berikutan pemergiannya dari Manchester United akibat beberapa halangan.

Dia mengalami kecederaan lutut pada pramusim yang memerlukan pembedahan, memaksanya terlepas sepanjang musim sehingga kini dan kempen Piala Dunia Perancis.

Pogba berada di bangku simpanan untuk kekalahan mengejut 2-0 Juve di tempat sendiri kepada Monza pada Januari, tetapi Allegri memilih untuk tidak membawanya dan dia tidak lagi disenaraikan dalam skuad sejak itu.

Bagaimanapun, Allegri mengesahkan pada sidang akhbar pra-perlawanannya pada malam sebelum perlawanan Serie A esok berdepan Torino bahawa pemain berusia 29 tahun itu akhirnya bersedia untuk bermain.

“Dia berasa lebih baik dan dia telah dipanggil untuk perlawanan esok,” kata Allegri. "Jika perlu, kami akan menurukan Pogba. Kami tahu dia tidak akan mempunyai banyak masa bermain, tetapi dia boleh bermain.

"Saya telah bercakap dengannya seperti saya mempunyai semua yang lain. Dia faham ia adalah bahagian penting musim ini untuk kembali bermain. Dia mesti kekal bermotivasi untuk membantu kami menamatkan musim ini dengan baik."

Pogba, yang menandatangani perjanjian empat tahun dengan Juventus, tidak bermain dalam perlawanan kompetitif sejak bekas kelabnya United tewas 4-0 kepada Liverpool dalam Liga Perdana Inggeris pada April lalu.