Bintang Coventry City, Milan van Ewijk, lega pasukannya bertemu Manchester United menjelang pertembungan separuh akhir Piala FA.

Kelab Kejuaraan itu telah meniti perjalanan seperti sebuah kisah dongeng dalam pertandingan di mana mereka menempah tempat ke separuh akhir dengan kemenangan pada saat-saat akhir menentang Wolves, ihsan jaringan Haji Wright dalam masa kecederaan Haji Wright di Stadium Molineux.

Kemenangan itu mencetuskan pertembungan separuh akhir yang besar dengan kelab gergasi Liga Perdana Inggeris, Manchester United, yang mempamerkan prestasi yang sama mengagumkan dengan cara mereka sendiri, setelah menewaskan pencabar kejuaraan Liverpool 4-3, dengan pemenang minit ke-120 Amad Diallo memperoleh keputusan besar untuk buat skuad kendalian Erik ten Hag.

Pemain berusia 23 tahun itu bercakap kepada ZiggoSport selepas undian separuh akhir di mana dia berkata, "Kami lega kerana bertemu Man United, menentang Man City hampir pasti tidak mempunyai peluang ke final.

"Man United adalah kelab terbaik tetapi mereka melewati musim yang kurang cemerlang."

Coventry telah mengatasi lawan seperti \Oxford United, Sheffield Wednesday, Maidstone United, dan Wolves.

Sebelum ke separuh akhir, kelab divisyen Kejuaraan itu bakal berdepan aksi-aksi penting sebelum memburu slot ke final di Wembley.