Manuel Neuer dijangka cergas untuk mewakili Jerman di Piala Dunia tetapi berkemungkinan terlepas kunjungan Bayern Munich ke Barcelona minggu depan, menurut Julian Nagelsmann.

Kali terakhir Neuer beraksi bersama Bayern ketika seri dramatik 2-2 dengan Borussia Dortmund pada 8 Oktober, dengan kecederaan bahu menyebabkan Sven Ulreich mengambil tempatnya di antara tiga perlawanan terakhir mereka.

Penjaga gol itu akan terlepas perlawanan sekali lagi apabila Bayern melawat Hoffenheim hari ini, dan Nagelsmann meragui dia akan terlibat apabila mereka cuba untuk menyingkirkan Barca daripada Liga Juara-Juara pada hari Rabu.

Bagaimanapun, Nagelsmann telah mengurangkan kebimbangan dia boleh terlepas lawatan ke Qatar, berkata: "Manuel masih dalam kesakitan. Dia mungkin tidak boleh bermain di Barcelona juga, kami merancang untuk Mainz [pada 29 Oktober].

"Isu pasti boleh berlaku jika dia bermula terlalu awal, dan kami mahu mengelak perkara itu. Kami perlu menunggu sehingga proses penyembuhan sedemikian rupa supaya dia boleh bermain semula.

"Saya tidak fikir Piala Dunia berada dalam bahaya. Manuel tahu tubuhnya yang terbaik dan tahu kesakitan yang mana dia boleh bermain.

"Dia berlatih di bilik berat semalam. Ia naik dan turun, hari demi hari, tetapi saya tidak fikir ia akan bertahan lama. Saya berharap dia akan kembali menentang Mainz."