Roberto Mancini mempersoalkan dakwaan Mario Balotelli bahawa Itali tidak kekurangan penyerang dan mentenepikan 'kontroversi tidak bermakna' mengenai kemahiran bahasa Mateo Retegui menjelang pertembungan dengan Malta.

Mancini meratapi kekurangan pilihan serangan yang perlu dia pilih sebelum kekalahan 2-1 kepada England dalam perlawanan kelayakan Euro 2024 pertama Azzurri pada Khamis.

Ketua jurulatih Itali itu mempertahankan keputusannya untuk melihat ke luar negara dan memanggil Retegui yang merupakan kelahiran Argentina, pemain yang menjaringkan gol pada penampilan sulungnya menentang Three Lions di Naples.

Balotelli semalam menulis di Instagram, "Terdapat penyerang di Itali dan mereka cergas, percayalah saya."

Dia menambah, "Penyesalan adalah perasaan mereka yang kerap tidak belajar dari kesilapan dan sampai ke sana sebaik sahaja semuanya selesai. Secara ringkasnya, mereka tidak pernah sampai ke sana!"

Mancini membalas Balotelli dengan menyatakan, "Apa yang perlu saya katakan kepada Mario? Saya gembira mereka [pilihan menyerang] ada. Saya tidak tahu siapa yang dia maksudkan. Mungkin ia merujuk kepadanya? Saya terlalu sayangkan dia, semoga dia benar-benar cergas."