James Maddison mahu Harry Kane kekal di Tottenham namun menegaskan spekulasi berterusan mengenai penyerang itu tidak mengganggu pasukan.

Maddison menjadi antara pemain pertama era Ange Postecoglou di Spurs apabila dia melengkapkan perpindahan GBP40 juta dari Leicester pada 28 Jun.

Lima minggu berlalu dan topik utama pasukan adalah masa depan Kane, dengan Bayern Munich berhasrat membawa pemain antarabangsa England itu ke Jerman dan dijangka membuat tawaran baharu untuk pemain berusia 30 tahun itu.

Pengerusi Spurs, Daniel Levy, dilaporkan bertemu dengan pegawai Bayern di London pada hari Isnin dan jelajah Asia-Pasifik kelab baru-baru ini berlaku di tengah-tengah perbincangan berterusan tentang masa depan Kane, dengan seorang wartawan BILD dapat mendedahkan baju Bayern dengan nama Kane kepada Postecoglou semasa satu sidang media.


Tetapi Maddison, bercakap pada acara permulaan musim Sukan TNT di London, berkata, “Ia tidak mengganggu, Harry sangat profesional.

“Saya tidak akan menjelaskan secara terperinci kerana saya tidak tahu apa-apa dan marilah kita menghormati situasi Harry.

“Semua orang tahu perwatakan Harry Kane, dia seorang yang sangat profesional dan apa sahaja kelab yang dia berada, setiap kali dia berlatih dia memberi 100 peratus dan ia sama seperti semua pemain jadi tidak memberikan (gangguan) sama sekali.

“Kami berkawan sebelum saya menyertai Tottenham dari skuad England, kami mempunyai minat yang sama dan bergaul dengan baik jauh dari bola sepak.

"Saya mahu Harry Kane kekal, dia adalah pemain nombor sembilan terbaik di dunia pada pendapat saya, tetapi apa yang akan berlaku, akan berlaku dan Harry sangat profesional."