Erik ten Hag memberitahu mereka yang meraguinya untuk melihat rekodnya ketika pengendali dalam perhatian itu bercakap dengan yakin tentang menjadi pilihan tepat untuk membantu Manchester United kembali ke tahap terbaik.

Setelah memenangi Piala Carabao, mara ke final Piala FA dan menduduki tempat ketiga dalam Liga Perdana Inggeris pada musim pertama, keadaan menjadi huru-hara semasa musim keduanya.

Laporan muncul bahawa pengendali Belanda itu telah kehilangan keyakinan beberapa pemain, dengan kebimbangan mengenai gaya dan taktik yang disebut dalam cerita yang menyebabkan empat saluran media diharamkan daripada sidang akhbar semalam.

United berang kerana tidak diberi hak untuk membalas laporan yang ditolak Ten Hag ketika dia menyuarakan semangat pasukan sebelum menerima kunjungan Chelsea.

“Akan ada masa sukar dalam setiap perjalanan,” kata pengurus United itu.

“Kami berada di landasan yang betul.

“Saya tahu kita akan sampai ke sana di mana kita mahu. Kerana -- lihat rekod saya.

"Di mana-mana sahaja saya berada, setiap musim, saya mendapat sasaran saya, jadi jika kita kekal bersama, berpegang pada rancangan dan strategi, kita akan sampai ke tempat yang kita mahu."

Ten Hag menguruskan Go Ahead Eagles, Bayern Munich II dan Utrecht sebelum berkembang di Ajax dan berhijrah ke Manchester.