Bekas pengendali kelab gergasi Liverpool menemplak cara pengurusan Pengurus Manchester United, Erik Ten Hag terhadap Jadon Sacho.

Ia berikutan tindakan Ten Hag yang menghantar pemain itu ke Chelsea secara pinjaman sedangkan pemain itu sebelum ini menunjukkan prestasi yang bagus ketika bersama kelab lain.

"Seandainya satu dunia kehilangan kepercayaan terhadap mana-mana pemain, pengurus kelab adalah satu-satunya orang yang bertanggungjawab di belakang pemain. Kita tidak boleh begitu mudah untuk mengatakan seseorang pemain itu tidak berguna seperti mana ia pernah dilakukan. Apatah lagi dengan membeli pemain itu dengan harga RM456 juta kemudian meengeluarkannya selaku pemain pinjaman." Katanya kepada media.

Malah Klopp menasihatkan Pengurus Manchester United itu perlu lebih bersabar dalam memastikan perkembangan yang lebih baik Sancho dalam kesebelasan kelab itu.

Malah Klopp melihat perbelanjaan sebesar itu seperti tidak berbaloi dengan tindakan yang dilakukan ketika ini baik untuk Sancho mahupun The Red Devils.

Kenyataan Klopp itu seakan memberi isyarat bahawa Ten Hag seakan sebenarnya tidak tahu menggunakan kepakaran yang dimiliki oleh setiap pemain yang dimiliki oleh beliau ketika ini dalam pasukan yang kini kelihatan sangat bergelut untuk mencipta kemenangan dalam kancah Liga Perdana Inggeris.