Ketua jurulatih Itali, Robert Mancini, mengakui dia terkejut dengan permulaan pasukannya yang tidak berpengalaman ke Liga Negara-Negara berikutan keputusan seri 0-0 dengan England awal pagi tadi.

Tanpa pemain tengah Marco Verratti dan pemain seperti Federico Chiesa dan Andrea Belotti, Azzurri mempamerkan aksi memberangsangkan pada perlawanan semula final Euro 2020, memperoleh satu mata di Stadium Molineux.

Dengan majoriti skuad itu memperoleh kurang daripada sepuluh caps sebelum jendela antarabangsa ini, Itali mendahului Kumpulan 3 selepas tiga perlawanan dengan lima mata, di depan Hungary, Jerman dan England, yang berada di bawah kumpulan dengan dua mata.

Ketika mengakui Itali berada di peringkat awal peralihan selepas kegagalan mereka untuk layak ke Piala Dunia, Mancini mendedahkan dia menjangkakan tempoh awal ini lebih tidak menentu.

"Sejujurnya, saya tidak menjangkakan ini. Saya fikir ia akan menjadi lebih teruk," akuinya. “Masih banyak yang perlu kita usahakan, ada jalan panjang di hadapan yang penuh dengan bahaya.

"Kami pastinya perlu menjaringkan lebih banyak gol dan jika Davide Frattesi menjaringkan gol dalam lima minit pembukaan, ia akan menjadi perlawanan yang berbeza. Dia akan mendapatkannya kali seterusnya.

"Saya tidak menjangka kami akan melakukannya dengan baik dalam tiga minggu ini bersama-sama. Adalah penting kami tidak mengubah gaya bola sepak kami, walaupun ketika kakitangan melakukannya."