Massimiliano Allegri sememangnya sudah menjangkakan bahawa Federico Chiesa akan bergelut dengan isu kecederaan yang akan menghalangnya beraksi minggu ini.

Namun, pengurus itu menegaskan tiada apa-apa yang serius terhadap kecergasan pemain berkenaan yang akan terlepas memperkuatkan Juventus menghadapi Nantes dalam perlawanan kedua pusingan kalah mati Liga Europa, awal pagi esok.

Ketiadaan Chiesa menjadi satu tamparan hebat selepas dia mempamerkan aksi cemerlang dalam perlawanan pertama yang didominasi Bianconeri sebelum seri 1-1 di Turin, minggu lalu.

Lantas, situasi Chiesa itu menimbulkan kebimbangan awal memandangkan dia sebelum ini terpaksa berehat hampir semusim berikutan kecederaan ligamen lutut.



Bagaimanapun, Allegri berusaha meyakinkan penyokong Juve menjelang perlawanan di Stade de la Beaujoire apabila menjelaskan masalah kecergasan seperti itu adalah normal selepas seseorang pemain tersebut ditimpa kecederaan serius.

"Malangnya, esok kami tidak mempunyai khidmat dia tetapi kami sudah menjangkakannya," katanya.

"Apabila seseorang pemain kembali selepas tidak bermain selama 10 bulan, dan apabila dia beraksi dalam dua perlawanan berturut-turut, beberapa isu yang tidak serius boleh timbul tetapi ia menjejaskan kelibatnya untuk diturunkan."