REAL MADRID 2 VALENCIA 0

Vinicius Junior menandakan penampilannya yang ke-200 bersama Real Madrid dengan penuh bergaya apabila menjaringkan gol kedua pasukan itu ketika menewaskan Valencia 2-0 dalam perlawanan LaLiga di Santiago Bernabeu awal pagi tadi.

Pemain kebangsaan Brazil itu melakukan larian pantas dari tengah padang untuk menjaringkan gol kedua Madrid pada minit ke-54, hanya 90 saat selepas Marco Asensio membuka jaringan dalam pertemuan itu.

Madrid, yang gagal menjaringkan sebarang gol ketika bertemu Real Sociedad hujung minggu lalu, berdepan kesukaran sama dalam separuh masa pertama perlawanan kali ini dan gol tandukan Antonio Rudiger sebelum waktu rehat pula dibatalkan.

Bagaimanapun, keadaan itu tidak mematahkan semangat pasukan bimbingan Carlo Ancelotti berkenaan, yang memberikan respons penuh bergaya dalam separuh masa kedua sambil Valencia pula menamatkan saingan dengan 10 pemain selepas Gabriel Paulista dilayangkan kad merah kerana mengasari Vinicius.

Dengan kemenangan itu, Madrid, yang menduduki tangga kedua LaLiga ketika ini, mengecilkan jurang dengan pasukan pendahulu, Barcelona, kepada lima mata selepas 19 perlawanan.