Penyerang Inter Milan, Eder, berkata hanya kelayakan ke Liga Juara-Juara menjadi matlamat pasukannya dalam kempen ini selepas sepakan penalti Mauro Icardi menyamakan kedudukan 1-1 dengan Bologna untuk mengekalkan rekod tanpa kalah skuad Luciano Spalletti.

Eder -- yang menggantikan Joao Mario pada awal babak kedua pertembungan Serie A itu awal pagi tadi -- memenangi sepakan penalti selepas berlaku pelanggaran dengan Ibrahima Mbaye.

Penalti itu diberikan -- selepas pengadil berunding dengan pembantu video -- kepada Icardi bagi membatalkan jaringan pembukaan menakjubkan oleh Simone Verdi.

Dan Eder mengatakan bahawa Inter, yang menduduki tempat teratas Serie A dengan 13 mata daripada lima perlawanan pembukaan, menghalakan sasaran ke pentas elit Eropah walaupun tidak mempamerkan kemampuan sebenar di Renato Dall'Ara.

"Matlamat kami adalah Liga Juara-Juara dan kami harus berjuang untuknya," kata Eder kepada Premium Sport, dengan menambah bahawa dia tidak mempunyai masalah kerana kerap memanaskan bangku simpanan Inter.

"Kami tahu bahawa kami baik dalam semua kawasan sebagai satu pasukan tetapi kami tahu Bologna adalah pasukan yang baik. Mereka membuat Napoli dalam kesukaran walaupun Napoli berjaya menang.

"Kami perlu berjuang untuknya, kami mahu menang tetapi adalah penting untuk tidak kalah.

"Kami perlu memperbaiki keadaan, Napoli dan Juventus mempunyai sesuatu yang lebih, kami hanya melihat kepada diri sendiri."