Hansi Flick mengakui agak kecewa apabila tidak dinamakan sebagai Jurulatih Lelaki Terbaik Persekutuan Bolasepak Antarabangsa (FIFA) 2020 selepas membawa Bayern Munich memenangi setiap piala yang ditawarkan.

Pengurus Liverpool, Jurgen Klopp, mengetepikan Flick dalam menggondol anugerah itu susulan membawa The Reds manamatkan kemarau 30 tahun kejuaraan Liga Inggeris.

Flick, yang mengambil alih tugas Niko Kovac pada pertengahan musim lalu, menengemudi pasukan gergasi Jerman itu memenangi kejuaraan 'treble' menerusi gelaran Bundesliga, DFB-Pokal dam Liga Juara-Juara Eropah (UCL).

Pencapaian Bayern itu dapat dilihat menerusi Robert Lewandowski, yang memenangi Anugerah Pemain Lelaki Terbaik FIFA 2020 manakala Manuel Neuer pula dipilih sebagai penjaga gol terbaik dunia.

Flick pasti berbangga jika dapat menyertai mereka selaku pemenang tetapi berkata: "Kami sentiasa menghadapinya sebagai ahli sukan profesional. 'Kloppo' sudah pasti layak memenangi gelaran itu, sama seperti pegawai saya. Pergawai saya juga layak memenanginya."

Klopp mengakui dia agak terkejut untuk menewaskan rakan senegaranya itu tetapi bersyukur kerana dianugerahkan satu lagi gelaran.

Flick berkata: "Hidup perlu diteruskan. Sudah pasti kami agak kecewa malam tadi, di mana ia sesuatu yang normal.

"Apabila anda berada dalam senarai tiga terbaik, anda juga mahu memenanginya. Kami berada dalam masyarakat berprestasi, jadi kami mahu memenanginya.

"Tetapi segalanya perlu diteruskan, kami mempunyai sasaran baru untuk dikejar. Kini ia telah tamat. Pasukan ini telah mencapai keputusan yang luar biasa.

"Dengan Manu (Neuer) dan Robert, kami mempunyai dua pemain terbaik dunia.

"Robert sebagai pemain terbaik dan Manu sebagai penjaga gol terbaik, dan Joshua Kimmich, Alphonso Davies berada dalam senarai kesebelasan terbaik dunia... Thiago (Alcantara) juga tetapi malangnya dia kini bersama Liverpool.

"Jadi kami boleh katakan bahawa ia adalah musim yang amat luar biasa buat kami," katanya.