Rentetan kekalahan berturut-turut Erik ten Hag dteruskan ketika rehat antarabangsa ketika dalam aksi persaraan pemain.

Pengendali Manchester United itu mengendalikan FC Utrecht XI bagi menghargai legenda kelab, Marcel van der Maarel, yang mengambil keputusan untuk bersara.

Ten Hag, bekas pemain dan pengurus kelab Belanda itu, pengurus beberapa bekas pemain Utrecht dan pemain semasa pasukan.

Van der Maarel menjaringkan gol saguhati perlawanan selepas Urby Emanuelson dan Ruud Boymans memastikan kekalahan 2-1 buat skuad kendalian Ten Hag.

Pertahanan tengah, Van der Maarel, menikmati 15 musim bersama Utrecht, membuat penampilan sulung pada 2009 dan melakukan 397 penampilan.

Menggambarkan karier pemain pertahanan itu, Ten Hag berkata, “Jika anda kekal di kelab ini untuk sekian lama, anda adalah watak penting. Dia sangat layak mendapat penghargaan ini.”

Pemain Belanda itu tidak akan kehilangan tidur kerana keputusan pameran sementara dia mempunyai perkara yang lebih besar untuk dibimbangkan di Old Trafford.

United memasuki rehat antarabangsa dengan dua kekalahan berturut-turut kepada Brighton dan Liverpool masing-masing.

Ten Hag dijangka kehilangan pekerjaannya selepas United mencapai paras terendah baharu pada saingan Liga Perdana Inggeris musim 2023/24, tetapi kemenangan kelab Piala FA nampaknya mencetuskan pusingan U lembaga pengarah pasukan.