Andre Onana membantu Manchester United mencapai rekod Liga Perdana Inggeris selepas kemenangan mereka ke atas Everton awal pagi tadi.

Onana mengekalkan rekod bersih ketika Red Devils menang 3-0 di Goodison Park.

Alejandro Garnacho meletakkan Man United di hadapan pada minit ketiga dengan sentuhan ajaib apabila dia menghasilkan sepakan gunting yang menakjubkan.

Marcus Rashford menggandakan pendahuluan pasukannya pada minit ke-56 apabila dia dengan tegas menyempurnakan sepakan penalti selepas Bruno Fernandes memberi tugasan tersebut kepada pemain kebangsaan England itu.

Anthony Martial menambah gol ketiga 15 minit sebelum tamat untuk memastikan tiga mata liga.

Di gawang , Onana kelihatan mantap menafikan Toffees daripada menjaringkan gol.

Dia menafikan beberapa percubaan tuan rumah -- termasuk usaha cemerlang untuk menghalang Idrissa Gueye daripada menjaringkan gol dari luar kotak penalti.

Dengan berbuat demikian, Man United menjadi pasukan pertama yang mengekalkan 500 gol dalam sejarah Liga Perdana Inggeris.

Onana juga terikat dengan rekod bersih terbanyak (5) dalam Liga Perdana Inggeris musim ini.



Pemain berusia 27 tahun itu mengharungi permulaan sukar dalam karier Man Unitednya dengan siri kesilapan sejak permulaan musim.

Namun sejak menghasilkan penyelamatan penalti yang luar biasa menentang Copenhagen bulan lepas, dia kelihatan seperti Onana dari Inter Milan dari musim lalu.


Erik ten Hag yakin pemain Cameroon itu bangkit selepas dia meramalkan pemulihan dalam prestasi berikutan kekalahan Man United kepada Galatasaray.

“Kami gembira dengan kumpulan penjaga gol kami, pastinya dengan Andre,” katanya.

“Dia berada di satu separuh akhir Liga Juara-Juara, tahun lalu dia berada di final Liga Juara-Juara, dia mempunyai keupayaan untuk menjadi salah seorang penjaga gol terbaik di dunia.

"Dia telah menunjukkan itu dan dia akan melakukannya. Kami sudah melihat dalam permainan keupayaan hebatnya, juga personalitinya selepas dia melakukan kesilapan. Dia akan bangkit dan saya pasti dia akan bangkit dalam perlawanan akan datang juga."