Antonio Conte tidak berselindung apabila dia mengecam pemain Tottenham susulan keputusan seri 3-3 dengan Southampton dalam Liga Perdana Inggeris semalam.

Spurs mendahului 3-1 pada peringkat penutup perlawanan di Stadium St Mary, selepas Harry Kane dan Ivan Perisic menjaringkan gol berturut-turut.

Namun Theo Walcott membalas satu gol untuk Saints sebelum James Ward-Prowse melengkapkan penalti dalam masa kecederaan.

Tottenham hanya memenangi satu daripada lima perlawanan liga terakhir mereka di tempat lawan, dan sementara mereka menduduki tempat keempat, mereka hanya dua mata di depan Newcastle United setelah bermain dua perlawanan tambahan.

Conte, yang masa depannya di Spurs masih belum pasti, melabelkan pemainnya 'mementingkan diri sendiri' dan menuduh mereka kurang semangat untuk menang.

Dia memberitahu, "Masalahnya ialah kami telah menunjukkan kami bukan sebuah pasukan. Kami adalah 11 pemain.

"Saya melihat pemain yang mementingkan diri sendiri. Saya melihat pemain yang tidak mahu membantu antara satu sama lain, yang tidak bermain dengan hati."

Conte mencadangkan isu dalam skuadnya adalah sesuatu yang membelenggu Spurs sejak lama sebelum dia tiba.

"Pemain tidak mahu bermain di bawah tekanan, tidak mahu bermain dalam tekanan. Kisah Tottenham begini -- 20 tahun dan mereka tidak pernah memenangi sesuatu. Kenapa?" tanya Conte.

"Salahnya hanya kelab atau setiap pengurus yang datang ke sini? Sehingga kini saya cuba menyembunyikan keadaan. Tetapi ada 10 perlawanan lagi.

"Orang fikir kami boleh berjuang? Berjuang untuk apa? Dengan sikap ini, semangat ini, komitmen ini. Untuk ketujuh? Tempat kelapan? Saya benar-benar kecewa."