Ange Postecoglou percaya Erik ten Hag telah menjalankan 'tugas yang hebat' di Manchester United menjelang kunjungan Tottenham ke Old Trafford esok.

Ten Hag, yang telah memenangi Piala EFL dan Piala FA semasa dia berkhidmat bersama The Red Devils, telah menjadi tumpuan kritikan kerana kekurangan identiti semasa menerajui pasukan.

Pengendali kelahiran Belanda itu membawa United ke penamat Liga Perdana Inggeris terburuk mereka pada musim lalu, bersama-sama dengan bolos 58 gol -- jumlah paling banyak yang telah mereka biarkan ketika berada di liga utama.

Tetapi Postecoglou, bersama dengan pemain lawannya, telah mengharungi permulaan kempen yang sukar, dengan Spurs di tempat ke-10 dalam kedudukan awal musim dengan tujuh mata.

Ketua jurulatih Spurs itu mendapat kecaman kerana permulaan perlahan pasukannya, setelah sebelum ini berkata bahawa dia 'sentiasa memenangi trofi dalam musim keduanya.'

Dan tugasan yang akan datang dari Australia itu bukanlah tugas yang mudah menentang pasukan yang Tottenham pernah bergelut dengan sejarah di Old Trafford.

United telah memenangi 24 perlawanan di tempat sendiri Liga Perdana menentang Spurs -- hanya Arsenal yang lebih kerap menewaskan pasukan di tempat sendiri dalam sejarah pertandingan (25 vs Everton).


Keputusan positif buat kedua-dua pasukan boleh memulakan musim masing-masing, tetapi Postecoglou memberikan pujian kepada Ten Hag sebelum sepak mula esok.

"Akan sentiasa ada ada pengurus di bawah tekanan," kata Postecoglou.

"Dia telah melakukan tugas yang hebat. Dia terus menyebut dia memenangi dua trofi dan itu bukan perkara kecil.

"Ia bukan perkara mudah untuk berkunjung ke Old Trafford. Tanpa mengira pengurus, ia masih rekod yang agak menarik di tempat sendiri. Ia adalah satu rekod yang kami akan bersedia."