Pemilik bersama Inter Miami, David Beckham percaya menandatangani bintang seperti Lionel Messi, Cristiano Ronaldo dan Neymar jauh daripada impian utama kelab MLS itu.

Francais itu dikaitkan dengan tawaran untuk kapten Barcelona, Messi dan superstar Juventus, Ronaldo ketika mereka menghampiri tahun-tahun terakhir karier mereka, sementara penyerang Brazil dan Paris Saint-Germain (PSG), Neymar menyatakan tahun lalu bahawa dia telah memberi kata Beckham bahawa dia akan menandatangani untuknya masa depan.

Bekas pemain tengah Manchester United dan kapten England, Beckham, kekal yakin mampu menarik pemain-pemain berkaliber ke Florida.

"Semasa kami mengumumkan Miami, selalu ada perbincangan mengenai pemain mana yang akan kami bawa, sama ada Ronaldo, Messi, Neymar," kata Beckham kepada ESPN.

"Selalu akan ada perbincangan tersebut. Saya sebenarnya tidak menyangka pemain sukar membuat keputusan, jujur, kerana ia adalah tempat yang bagus.

"Jelas, ini adalah kota yang hebat, saya rasa kami mempunyai pangkalan peminat yang hebat, tetapi saya juga memahami bahawa ada bakat hebat di Miami dan Florida Selatan, dan saya rasa kami mempunyai peluang yang sebenarnya. Miami adalah sebuah bandar yang memiliki tarikan pada pemain yang pernah bermain di Eropah yang merupakan bintang besar."