Kapten Wales, Gareth Bale menegaskan dia tidak terganggu oleh ketidakpastian mengenai masa depannya dan berharap dapat kembali ke Real Madrid pada akhir musim seperti yang dirancang.

Pemain berusia 31 tahun itu bergabung kembali dengan Tottenham dengan pinjaman sepanjang musim dari Madrid September lalu setelah diketepikan di Santiago Bernabeu di bawah kendalian Zinedine Zidane.

Bale melewati tempoh yang berbeza sejak kembali ke London utara, penyerang itu telah menjaringkan 10 gol dan tiga assist dalam 25 penampilan.

Terdapat perbincangan mengenai Bale kekal di Spurs setelah menemui rentak, tetapi dia dikritik oleh Jose Mourinho minggu lalu dan tidak berperanan dalam kemenangan ke atas Aston Villa Ahad lalu.

Dan dengan satu tahun masih mengikat kontraknya di Madrid, penyerang itu yakin dia akan kembali ke ibu negara Sepanyol setelah mewakili Wales dalam kejohanan Euro 2020 yang dijadualkan semula.

"Tidak ada gangguan," katanya.


"Sebab utama saya jelas sekali datang ke Spurs adalah kerana saya mahu bermain bola sepak, saya mahu kembali cergas beraksi. Rancangan asalnya hanya untuk melakukan satu musim.

"Selepas Euro, saya mempunyai satu tahun lagi di Real Madrid. Rancangan saya adalah untuk kembali."