Carlo Ancelotti telah mengisytiharkan bahawa dia tidak berhasrat untuk meninggalkan Real Madrid pada penghujung musim ini.

Ancelotti menikmati tempoh kedua yang gemilang sebagai ketua jurulatih Los Blancos selepas kembali ke kelab itu pada Julai 2021, memenangi Liga Juara-Juara dan LaLiga musim lalu.

Pengendali kelahiran Itali telah mendalangi kejayaan Piala Dunia Kelab dan Piala Super UEFA, dengan Madrid dalam usaha memburu trofi Liga Juara-Juara sekali lagi musim ini dan Copa del Rey.

Barcelona mendahului 13 mata daripada Madrid di puncak La Liga, jadi nampaknya hanya tinggal menunggu masa sebelum juara bertahan itu ditewaskan dalam perebutan takhta liga.

Ancelotti hanya berbaki setahun dalam kontraknya dan pemain berusia 63 tahun itu telah dikaitkan dengan jawatan mengendalikan skuad Brazil, tetapi dia tidak bercadang untuk menamatkan tempoh perkhidmatannya di ibu negara Sepanyol itu.

Dia memberitahu wartawan semalam, "Saya berasa bangga dengan segala-galanya, saya memperoleh kejayaan setakat ini. Saya berharap untuk meneruskan, tetapi saya bangga dengan apa yang telah saya capai.

"Saya rasa [Presiden Madrid Florentino] Perez menyokong saya. Presiden sentiasa sangat menyayangi saya, kami akan berada di sini musim depan tanpa ragu-ragu, saya akan menghormati kontrak."

Ancelotti telah menerima kritikan daripada pihak tertentu musim ini.

Dia menambah, "Ini adalah bola sepak, kami telah berjaya dalam beberapa pertandingan, tetapi anda perlu menunggu untuk menilai. Saya mendengar kritikan, itu perkara biasa. Kita perlu hidup dalam dunia di mana anda perlu mendengar pandapat orang ramai, kelab, pemain.

"Sesetengah kritikan boleh difahami, yang lain tidak dan apa yang anda boleh faham membantu untuk bertambah baik."