Dalam pertembungan Boxing Day, Manchester United mempamerkan kebangkitan luar biasa untuk bangkit daripada ketinggalan defisit dua jaringan untuk menang 3-2 ke atas Aston Villa dalam aksi Liga Perdana Inggeris.

Alejandro Garnacho memainkan peranan penting di sebalik kemenangan, susulan menjaringkan dua gol dalam separuh masa kedua untuk kembali menyamakan kedudukan, dan dia membincangkan apa yang telah diberikan kepada rakan sepasukan untuk kebangkitan yang penuh inspirasi itu.

Aston Villa kelihatan mengawal rentak perlawanan, hasil gol John McGinn dan Leander Dendoncker dalam separuh masa pertama. Ketidakpuasan hati penonton tuan rumah amat ketara, kerana kedua-dua gol dibolosi menerusi situasi bola mati yang boleh dielakkan.

Suasana pada separuh masa sangat suram, seruan 'boo' bergema di seluruh stadium, mencerminkan rasa tidak puas hati peminat terhadap prestasi skuad Erik ten Hag.

Bagaimanapun, separuh masa kedua melukis gambar yang berbeza secara drastik, dengan Alejandro Garnacho bertindak sebagai bintang pasukan.

Jaringan awal Garnacho dibatalkan VAR kerana berada dalam kedudukan ofsaid, namun dia mengekalkan rentak untuk memastikan jaringan pada minit ke-59, menghembus semula nafas baru buat pasukan.

Pemain kelahiran Argentina itu sekali lagi muncul peledak pada minit ke-71 apabila menjaringkan gol kedua, menyamakan kedudukan buat Manchester United. Kemuncak kebangkitan dramatik mereka adalah gol pertama Rasmus Hojlund dalam Liga Perdana Inggeris pada minit ke-82, sekaligus memastikan kemenangan luar biasa buat Red Devils.

Semasa temu bual selepas perlawanan, Garnacho berkongsi pandangan tentang motivasi separuh masa yang mencetuskan pemulihan. Dia memberitahu akhbar melalui TheEuropeanLad, "Di dalam terowong pada separuh masa pertama saya berkata: kami hanya perlu menjaringkan gol pertama dan kami akan kembali ke dalam perlawanan ini."

"Kami adalah Manchester United, kami tidak pernah berputus asa."