MUANGTHONG 0 SELANGOR 0

Kesebelasan utama Selangor tampak tiada banyak perubahan yang dilakukan dan pemain import baru, Ali Olwan, mendapat kepercayaan Nidzam Jamil untuk membantu jentera serangan selangor dalam perlawanan pertama Liga Juara-Juara Asia (ACL) 2, sebentar tadi.

Di sebalik persembahan setara di Stadium Rajamangala itu, kesilapan pertahanan Muangthong pada minit ke-12 hampir membawa padah apabila Ali Olwan merampas bola dan membuat serangan tetapi percubaannya tersebut diselamatkan penjaga gol, Kittipong.

Muangthong United hampir membuka jaringan hasil sepakan sudut yang baik dan tetapi sentuhan akhir Poramet Arjvirai sekadar melewati tiang gol.




Selang beberapa minit kemudian, Muangthong hampir menghukum kesilapan yang dilakukan pertahanan selangor tetapi Azim Al Amin menyelamatkan situasi berbahaya tersebut.

Selangor kembali mengorak langkah untuk mencari gol pembukaan, lorongan dibuat Alvin Fortes bijak memperdayakan pertahanan Muangthong, namun tendangan leret Ronnie Fernandez pula lemah dan tidak tepat ke pintu gol.