Penyokong mendakwa VAR 'memusnahkan salah satu detik terbaik Piala FA' selepas jaringan minit-minit akhir Coventry City ketika bertemu Manchester United dibatalkan ekoran ofsaid serta melabel ia 'mematikan nilai bola sepak'.

Rata-rata penyokong bola sepak yang menyaksikan perlawanan separuh akhir Piala FA berang apabila VAR membatalkan jaringan Coventry ke atas Manchester United yang dibatalkan kerana ofsaid, ada yang menyifatkan ia sebagai 'salah satu keputusan penuh berkontroversi'.

Kelab divisyen Kejuaraan itu hampir melengkapkan kebangkitan yang menakjubkan apabila bangkit daripada ketinggalan 3-0 untuk mengheret United ke masa tambahan di Wembley.

Ketika perlawanan berbaki beberapa saat sahaja lagi, Coventry menyangkakan mereka telah memenangi perlawanan apabila Victor Torp menjaringkan gol pada minit ke-121.

Mereka yang meraikan jaringan tersebut tersentak apabila VAR mendapatkan penyerang, Haji Wright, hanya seinci ofsaid ketika pasukan melancarkan serangan.

United kemudian menang menerusi penentuan penalti dan bakal bertemu Manchester City dalam aksi ulangan final tahun lalu, di mana The Red Devils tewas 2-1.

Penyokong rata-rata menggunakan media sosial yang menyaksikan The Sky Blues terlepas peluang menjadi pasukan pertama bukan dari Liga Perdana Inggeris layak ke final Piala FA sejak Cardiff pada 2008.

Salah seorang penyokong menulis di X: 'Habis bola sepak. VAR merosakkan salah satu momen terhebat Piala FA yang pernah ada.

'Pemain ofsaid kurang seinci. Coventry sepatutnya berada di final. Sungguh menyedihkan.'

Seorang lagi menambah, "VAR membunuh semua kegembiraan sukan. Coventry menghasilkan salah satu momen terhebat dalam sejarah namun dihancurkan kerana Wright berada dalam kedudukan ofsaid."

Sementara itu, calon pemilihan Datuk Bandar London, Count Binface menulis: "Undi Binface dan saya akan memansuhkan VAR.