Harry Kane menafikan cadangan kejayaan Liga Juara-Juara musim ini akan menentukan kejayaan perpindahannya ke Bayern Munich, selepas seri 2-2 dengan Real Madrid pada perlawanan separuh akhir pertama awal pagi tadi.

Kane menjaringkan sepakan penalti untuk menjadikan kedudukan 2-1 kepada Bayern pada awal separuh masa kedua, hanya empat minit selepas Leroy Sane menyamakan kedudukan di Allianz Arena.

Setelah menyempurnakan jaringan, Kane menjadi pemain Inggeris pertama yang terlibat secara langsung dalam 11 gol dalam satu kempen Liga Juara-Juara.

Kane adalah penjaring terbanyak bersama di lima liga besar Eropah dalam semua kejohanan musim ini (43 – setaraf dengan Kylian Mbappe), manakala kapten England itu kini mempunyai gabungan jaringan dan bantuan paling banyak daripada mana-mana pemain (54 – 43 gol dan 11 bantuan) .

Tidak kira sama ada Bayern boleh mengatasi Madrid pada perlawanan kedua minggu depan dan mara ke final, Kane menegaskan perpindahannya ke Jerman adalah misi jangka panjang, bukannya matlamat satu tahun untuk berjaya.


Ketika ditanya mengenai TNT Sports, sama ada memenangi Liga Juara-Juara akan menentukan perpindahannya ke Bayern sebagai satu kejayaan, Kane menjawab, "Saya tidak fikir begitu.

"Saya berada di sini selama bertahun-tahun, ia bukan hanya satu tahun sahaja. Sudah tentu, jangkaan pada awal tahun adalah untuk memenangi trofi dan ia tidak menjadi seperti kita di Bundesliga atau piala, tetapi Liga Juara-Juara adalah yang terbesar daripada semuanya.

"Sekiranya kami boleh mendapatkannya, ia akan menjadi musim yang menakjubkan, tetapi masih jauh lagi untuk ditempuhi.

"Ini adalah perlawanan besar di bawah lampu [yang saya ada di sini]. Suasananya luar biasa. Saya pasti di Bernabeu ia akan sama. Itulah sebabnya saya datang, saya mahu bermain di sini. permainan besar ini, detik-detik besar ini, dan ia tidak lebih besar daripada minggu depan.

"Ia akan menjadi sukar, kami tahu sejarah mereka dalam pertandingan, tetapi kami boleh mengambil banyak perkara positif mulai hari ini. Terdapat beberapa butiran kecil yang perlu kami betulkan kerana kami boleh dihukum dalam beberapa saat yang pantas, tetapi kami boleh mengambil banyak daripada permainan ini."