Penyerang Wales, Gareth Bale, tidak akan tergesa-gesa membuat keputusan mengenai masa depan kelabnya, tetapi secara mutlak menolak perpindahan ke kelab LaLiga, Getafe.

Bale akan menjadi ejen bebas pada penghujung bulan apabila kontraknya bersama Real Madrid, tempat dia menghabiskan masa sembilan tahun lalu, tamat secara rasmi.

Pemain berusia 32 tahun itu telah dikaitkan dengan pelbagai kelab di seluruh Eropah dan di Amerika Syarikat, salah satunya ialah Getafe yang berpangkalan di Madrid.

Bercakap awal minggu ini, presiden Getafe, Angel Torres, mendakwa pasukan Sepanyol itu telah dihubungi oleh wakil Bale berhubung kemungkinan perpindahan.

Bagaimanapun, Bale menafikan perkara itu berlaku ketika bercakap pada sidang akhbar yang sekali lagi didominasi soalan berhubung perpindahan kerjaya seterusnya.

Ditanya sama ada dia hampir membuat keputusan, bekas pemain Tottenham itu ketawa dan berkata: "Tidak. Tetapi saya tidak akan pergi ke Getafe, itu sudah pasti.

"Saya hanya mahu bermain di Piala Dunia jadi saya perlu cergas sebaik mungkin. Pengurus mengatakan idealnya dia mahu semua orang bermain, dan semua orang mahu bermain.

"Semoga saya dapat menikmati percutian saya dan kemudian memutuskan di mana saya mahu berada dan apa yang saya mahu lakukan untuk mencuba dan bermain permainan untuk menjadi cergas yang saya boleh untuk Piala Dunia."

Bale memenangi 16 trofi semasa bersama Madrid, tetapi dia hampir tidak bermain dalam kempen 2021-22, yang berakhir dengan Los Blancos memenangi LaLiga dan Liga Juara-Juara berganda.