Cabaran beregu campuran nombor satu negara, Chen Tang Jie-Toh Ee Wei, terhenti selepas tewas kepada wakil Indonesia, Dejan Ferdinansyah-Gloria Emanuelle Widjaja, dalam aksi rubber set pusingan kedua Kejohanan Badminton Terbuka China di Changzhou sebentar tadi.

Wakil negara bergelut dalam aksi set pertama dengan beberapa kesilapan mudah memberikan ruang buat wakil Indonesia yang berada di kedudukan ke-16 dunia itu untuk mendominasi sekali gus menang 15-21.

Tempoh 20 minit diperlukan Chen Tang Jie-Toh Ee Wei, untuk kembali memperkemaskan corak serangan yang lebih tajam untuk bangkit dalam set kedua dan menang 21-13 untuk mengheret lawan ke set penentuan.





Begitupun, walaupun kedua-dua pasukan memberikan aksi sengit dalam awal set penentuan tetapi Dejan Ferdinansyah-Gloria Emanuelle sekali lagi mendominasi perlawanan untuk meneruskan cabaran ke pusingan seterusnya dengan menyingkirkan wakil negara 9-21.





Dalam pada itu, satu lagi wakil beregu campuran negara, Tan Kian Meng-Lai Pei Jing, terpaksa akur apabila tewas kepada wakil Denmark, Jesper Toft-Amalie Magelund, dalam aksi straight set 18-21,19-21 di kejohanan Super 1000 itu dalam tempoh 36 minit.

Malah, beregu campuran muda negara, Hoo Pang Ron-Cheng Su Yin, menewaskan wakil senegara, Roy King Yap-Valeree Siow, 21-9-21-15, untuk menempah tiket ke suku akhir Terbuka China, esok.