Dalam usaha untuk meniru strategi yang digunakannya untuk mendapatkan Cristiano Ronaldo, presiden Real Madrid, Florentino Perez, berminat untuk bertemu pemain Manchester United, Alejandro Garnacho.

Pada 2009, Ronaldo meninggalkan England ke Sepanyol, berpindah dari United ke Madrid dalam perjanjian pecah rekod bernilai GBP80 juta ketika itu.

Sebelum berlepas ke Juventus pada 2018, pemenang Ballon d'Or lima kali itu membuktikan dirinya sebagai pemain terhebat dalam sejarah bersejarah Los Blancos. Sejak itu Madrid telah mengubah pendekatan mereka terhadap perpindahan. Kelab itu kini memberi tumpuan untuk membangunkan bakat muda dan bukannya merekrut pemain bertaraf bintang.

Dengan penambahan Endrick pada serangan mereka pada musim panas ini, mereka telah memperkuatkan bahagian tengah mereka dengan penambahan Jude Bellingham, Eduardo Camavinga, dan Aurelien Tchouamini.

Pemain berusia 19 tahun itu telah menjadi salah seorang daripada individu yang paling kerap digunakan oleh Erik ten Hag dan telah menjadi pemain yang menyinari pasukan.

Real telah memantau Garnacho selama 12 bulan yang lalu; dia telah meledak tujuh gol dan merekodkan empat bantuan jaringan. Perez dijangka tiba di Manchester pada bulan berikutnya untuk perlawanan suku akhir Liga Juara-Juara Real Madrid dengan Manchester City.

Garnacho memainkan peranan penting dalam kemenangan 4-3 United ke atas Liverpool dalam Piala FA.

United akan menentang Coventry City dalam usaha untuk mara ke final Piala FA kedua berturut-turut.