Biarpun tidak diletakkan sebarang harapan, PDRM FC kini mencuri tumpuan apabila kini menghuni tangga keenam Liga Super.

Sebelum saingan Liga Malaysia (Liga-M) berehat hampir dua minggu sempena kalendar Persekutuan Bolasepak Antarabangsa (FIFA), skuad bimbingan Azzmi Aziz itu meraih kemenangan berharga 2-0 ke atas Kelantan United pada Sabtu lalu.

Kemenangan kedua yang diraih The Cops itu menggembirakan Azzmi selepas pasukannya sebelum ini mengalami masalah ketumpulan jentera penyudah.

Dua gol dalam babak pertama itu dihasilkan menerusi sentuhan Dzulfahmi Abdul Hadi dan Uche Agba untuk membantu The Cops meraih tujuh mata hasil dua kemenangan dan satu keputusan seri daripada lima perlawanan liga setakat ini.

“Gol awal serta mendahului dua jaringan dalam babak pertama menjadikan mereka bermain lebih tenang meskipun terlepas beberapa peluang untuk menambah jaringan,” ujar Azzmi.

Bagaimanapun, di sebalik kegembiraan itu, Azzmi masih belum mahu berpuas hati dengan prestasi yang dipamerkan pemainnya kerana ada beberapa kelemahan yang perlu diperbaiki.

“Kami akan menggunakan tempoh rehat hampir dua minggu ini untuk memperbaiki pasukan menjelang aksi dengan Kuching City FC,” katanya lagi .