Bendera Malaysia terus berkibar dengan kejayaan beregu lelaki negara, Aaron Chia melayakkan diri secara merit ke Sukan Olimpik Paris 2024.

Tidak puas dengan kejayaan tersebut, Aaron sebaliknya sudah mengorak langkah bagi meletakkan gandingan mereka berada pada kelompok empat terbaik dunia.

"Yang penting sekarang kita kena lawan untuk berada dalam kelompok empat terbaik untuk menjadi pemain pilihan terbaik di Olimpik, kita terus fokus sampai Jun sekali lah," katanya.

Sementara itu, Soh Wooi Yik mengakui usaha mereka melayakkan diri ke Sukan Olimpik dipenuhi ranjau berduri apabila mereka terpaksa menunggu sehingga Kejohanan Seluruh England 2024 untuk memastikan layak ke pentas empat tahun sekali itu.

"Memang kelayakan untuk ke Olimpik tidak senang bagi kita. Kita juga banyak hasilkan keputusan positif dan kita akan fokus untuk Olimpik. Kita ada lima kejohanan untuk kami kaji keadaan kita apabila berada di gelanggang.

"Saya merasakan ini adalah peluang terbaik bagi kami untuk pamer prestasi sebenar dan cuba untuk mengelakkan tidak melakukan kesilapan mudah seperti apa yang terjadi pada perlawanan akhir Seluruh England 2024," ujarnya.