Beregu lelaki negara, Man Wei Chong-Tee Kai Wun, tewas kepada wakil senegara, Goh Sze Fei-Nur Izzudin Rumsani, dalam aksi suku akhir Terbuka China 2024 di Gimnasium Xincheng, China, sebentar tadi.

Pilihan ketujuh kejohanan itu menerima tentangan sengit daripada Man Wei Chong-Tee Kai Wun dalam aksi set pertama. Namun, ketika kedudukan terikat 17-17, Sze Fei-Nur Izzudin mempamerkan aksi yang lebih kemas untuk menang 21-19.





Walaupun Man Wei Chong-Tee Kai Wun cuba mengheret juara Terbuka Jepun itu ke set penentuan, jurang pengalaman yang berbeza menyukarkan mereka untuk mengheret ke set penentuan dengan kemenangan 21-18 dalam tempoh 44 minit secara keseluruhan.




Muhammad Shohibul Fikri-Daniel Marthin ataupun wakil Denmark, Rasmus Kjaer-Fraderick Sogaard, bakal menanti Sze Fei- Nur Izzudin dalam aksi separuh akhir nanti.

Dalam satu lagi perlawanan menyaksikan cabaran beregu campuran negara, Hoo Pang Ron-Cheng Su Yin, dihentikan wakil Indonesia, Dejan Ferdinansyah-Gloria Emanuelle Widjaja, dalam aksi straight set 14-21, 9-21.