Pengurus Manchester United, Erik ten Hag tidak boleh diganggu dengan kritikan mengenai pekerjaannya di Old Trafford dan mendakwa dia hanya boleh membentuk pasukan terkuat hanya sekali dalam 18 bulan.

Pengurus yang berasal dari Belanda itu berjaya menghadiahkan trofi Piala EFL serta menamatkan musim dalam kelompok empat teratas liga pada musim pertamanya.

Musim ini, mereka telah tersingkir dari Liga Juara-juara Eropah (UCL) kerana tidak melepasi peringkat kumpulan dan sedang bergelut untuk menamatkan saingan di kelompok enam pasukan teratas Liga Perdana Inggeris (EPL).

United berpeluang menamatkan musim ini sekurang-kurangnya dengan satu piala sekiranya mereka berjaya menewaskan lawan di perlawanan separuh akhir dan perlawanan akhir Piala FA Inggeris.

Bekas pengendali pasukan Ajax itu menegaskan bahawa dia tidak ingin bercakap tentang sebarang spekulasi mengenai masa depannya.

"Saya tidak mahu memberikan tumpuan dalam perkara itu.

"Saya tahu dan yakin dengan apa yang kami sedang lakukan di sini keranan kehadiran saya ialah untuk meraih trofi dan memberikan nilai tambah kepada pasukan.

"Saya perlu melihat dengan lebih realistik dan rasional. Saya akan memberikan perhatian yang khusus kepada pasukan ini untuk memperbaiki mutu pasukan ini dan mencapai tahap keberkesanan individu," katanya.