REAL MADRID 2 VILLARREAL 0

Real Madrid kembali menyamakan mata dengan seteru tradisi, Barcelona, di kedudukan dua teratas LaLiga apabila menewaskan Villarreal 2-0 di Santiago Bernabeu awal pagi tadi.

Pasukan tuan rumah itu membuka jaringan dengan gemilang apabila bola daripada sepakan penjuru Luka Modric dilepaskan Jude Bellingham sebelum menemui Federico Valverde untuk pemain kebangsaan Uruguay itu melepaskan ledakan jarak jauh yang tepat ke penjuru bawah gawang Villarreal.

Villarreal, yang memenangi dua perlawanan liga berturut-turut sebelum bertandang ke laman Madrid, memberikan repons segera dengan tandukan Nicolas Pepe terkena palang sebelum tandukan Thierno Barry pula berakhir tinggi.

Madrid kemudian mengesahkan kemenangan pada 17 minit terakhir menerusi satu lagi jaringan gemilang, kali ini menerusi percubaan jarak jauh lencong Vinicius Junior yang menewaskan Diego Conde.

Kemenangan itu, bagaimanapun, dicemari dengan kecederaan serius Dani Carvajal, yang terpaksa diusung keluar dengan tangisan selepas pemain kebangsaan Sepanyol itu bertembung dengan Yeremy Pino.