Pengendali Manchester United dalam tekanan, Erik ten Hag, tidak bimbang kehilangan tugas selepas permulaan ngeri pasukannya musim ini diteruskan dengan kekalahan di tempat sendiri dalam aksi Liga Juara-Juara kepada Galatasaray.

The Red Devils melepaskan kelebihan 2-1 sebelum tumbang 3-2 di Old Trafford dan mengalami permulaan terburuk mereka dalam satu musim sejak 1986.

Mereka tewas enam daripada 10 perlawanan pembukaan buat kali pertama dalam tempoh 37 tahun dan peluang mereka untuk keluar dari peringkat kumpulan sudah kelihatan diragui selepas hanya dua perlawanan.

Tetapi Ten Hag, yang mengatakan 'tiada alasan' untuk persembahan hambar pasukannya, menegaskan semua orang di kelab itu bergerak ke arah yang sama.

Ditanya sama ada dia takut dengan tugasnya, pengendali kelahiran Belanda itu berkata, “Musim lalu: cemerlang, hebat, lebih daripada yang kami jangkakan.

“Kami juga tahu dalam projek ini perlu ditambah baik. Pada masa ini kami berada dalam tempoh yang sangat sukar seperti yang dilihat oleh semua orang tetapi kami keluar bersama, kami berjuang bersama, kami berpegang teguh dan kami berada di belakang satu sama lain. Itulah saya, pengarah, pasukan, semua bersama-sama kita akan berjuang.

“Ini bukan kami, kami tahu kami perlu melakukan lebih baik, dengan kebersamaan kami akan keluar daripada situasi sukar ini.


“Jika saya beri penjelasan, maka anda akan lihat sebagai alasan, tidak ada alasan. Kami tidak boleh membuat kesilapan yang kami lakukan sekarang. Kami perlu melakukan yang lebih baik, ia adalah fakta yang mudah, kami perlu memenangi perlawanan kami.”

United mempunyai kemenangan di tangan mereka sendiri selepas dua gol Rasmus Hojlund, namun jaringan Wilfried Zaha, Kerem Akturkoglu dan Mauro Icardi menyaksikan pengakhiran yang cukup mengecewakan buat United di laman sendiri.