Thiago Silva bersetuju menandatangani lanjutan setahun untuk kekal di Chelsea hingga akhir musim 2023-24.

The Blues menyasarkan pemain muda dalam jendela perpindahan bulan lalu dengan berbelanja mewah ke atas Enzo Fernandez, Mykhaylo Mudryk dan Benoit Badiashile.

Daripada tujuh muka baru yang tiba di Stamford Bridge, hanya Mudryk yang berumur lebih dari 21 tahun sementara Joao Felix yang berusia 23 tahun merupakan pemain tertua yang menyertai kelab London itu dengan status pinjaman daripada Atletico Madrid.

Namun, pengalaman tetap menjadi taruhan Graham Potter apabila Chelsea mengesahkan mereka telah memuktamadkan perjanjian pertahanan berusia 38 tahun itu.

Bekas pertahanan Milan dan Paris Saint-Germain (PSG) itu bakal menjadi ejen bebas pada hujung kempen ini tetapi kini akan kekal setahun lagi.



“Sejujurnya saya sangat gembira untuk meneruskan karier saya bersama The Blues,” kata Silva di laman sesawang rasmi Chelsea.




"Apabila saya menandatangani kontrak pertama saya di sini, ia hanya untuk satu tahun. Kini ia sudah memasuki tahun keempat!

"Saya tidak dapat membayangkannya tetapi sebenarnya ia adalah detik yang sangat istimewa bagi saya untuk menandatangani dan kekal di Chelsea."