Jadon Sancho melabel Jurgen Klopp sebagai ‘legenda’ beberapa hari selepas pengendali kelahiran Jerman itu mempertahankan kualiti pemain sayap itu kepada media.

Pemain kebangsaan yang telah membuat 23 penampilan bersama England itu meninggalkan Manchester United musim panas ini secara pinjaman, untuk menyarung jersi Chelsea sepanjang musim dengan persetujuan untuk berhijrah secara tetap dengan yuran perpindahan bernilai GBP25 juta.

Klopp meninggalkan musuh tradisi Man United, Liverpool pada penghujung musim lalu, namun mengendalikan bekas pasukannya dan Sancho, Borussia Dortmund, Sabtu lalu bagi perlawanan persaraan Lukasz Piszczek dan Jakub Blaszczykowski.

Memberikan ulasan dalam satu video Klopp bersama Yellow Wall, Sancho berkata, “Legenda!”

Awal minggu ini, pengendali kelahiran Jerman itu didedahkan secara terbuka tidak bersetuju dengan pengendalian Man United terhadap pemain berusia 24 tahun itu.

Bercakap mengenai situasi Sancho sebelum berpindah ke Stamford Bridge, Klopp berkata, “Jika seluruh dunia hilang kepercayaan dan kepercayaan kepada pemain, pengurus perlu berada di belakang pemain.

“Saya tidak boleh begitu sahaja mempercayai bahawa 'dia tidak berguna,' seperti yang dilakukan oleh kelab lain -- membeli pemain dengan harga GBP80 juta dan kemudian menghantarnya secara pinjaman!"

Dan komen terbaru Sancho nampaknya menunjukkan dia menghargai pandangan Klopp.

Perpindahan Sancho ke Chelsea telah menamatkan tempoh sukarnya dengan kelab induknya selepas pergaduhannya di khalayak ramai dengan pengurus Erik ten Hag musim lalu menyebabkan hubungan mereka gagal diperbaiki.