Stefano Pioli berkongsi penghargaan selepas menandatangani kontrak lanjutan untuk mengekalkannya sebagai jurulatih Milan sehingga akhir musim 2024-25.

Bekas jurulatih Inter, Pioli, mengambil alih Milan pada 2019, dan telah mengubah tuah Rossoneri.

Setelah menduduki tempat kedua dalam kempen 2020-21, Milan merangkul kejuaraan Serie A pertama mereka dalam tempoh 11 tahun.

Milan, yang menduduki tempat ketiga selepas 12 perlawanan musim ini, juga berada di ambang layak ke pusingan 16 Liga Juara-Juara buat kali pertama sejak kempen 2013-14.

Mereka hanya perlu mengelak kekalahan menentang Salzburg esok untuk menyertai Chelsea mara dari Kumpulan E.

Apabila ditanya mengenai menandatangani perjanjian baharunya dalam sidang media pra-perlawanan Selasa, Pioli berkata: "Penghargaan adalah milik semua orang. Kelab ini memberi saya keyakinan yang tinggi.

"Saya sangat gembira dengan pembaharuan itu. Saya berterima kasih kepada pemain kerana tanpa mereka pembaharuan ini tidak mungkin berlaku.

“Kami memulakan usaha sejak tiga tahun yang lalu, kini kami benar-benar mengambil berat untuk melepasi [objektif kami untuk] musim ini.

"Saya sangat menghargai ini. Kelab boleh menyambung kontrak saya setahun, tetapi mereka melakukannya dengan jangka masa yang lebih lama.

"Ia adalah tanda visi kami, kerjasama kami, untuk cuba menjadikan Milan lebih besar dan lebih besar. Saya sangat menghargai pembaharuan itu dan saya berterima kasih kepada pemilik kelab. Saya sentiasa rasa dihargai."