Penyandang gelaran Piala EFL, Liverpool akan menentang juara bertahan Liga Perdana Inggeris, Manchester City dalam pusingan keempat pertandingan itu.

Liverpool memerlukan penalti untuk melepasi pasukan Liga Satu, Derby County pada hari Rabu, manakala City sudah pun menyingkirkan Chelsea hasil kemenangan 2-0.

Tetapi kedua-duanya bakal bertemu bersama dalam undian awal pagi tadi dan perlawanan akan berlangsung hanya beberapa hari selepas perlawanan akhir Piala Dunia.

Jika City dapat mengalahkan Liverpool, mereka berpeluang mereka untuk pergi jauh sekali lagi, setelah memenangi Piala EFL enam kali sejak sembilan musim lalu.

Empat daripada kejayaan itu telah datang sejak Pep Guardiola mengambil alih tugas, dan satu lagi akan menyaksikan mereka menyamai rekod sepanjang masa Liverpool dengan sembilan kejayaan Piala EFL.

Manchester United menempah tempat mereka dalam undian dengan kemenangan mendebarkan 4-2 ke atas Aston Villa awal pagi tadi, dan memperoleh laluan yang lebih mudah dalam pusingan seterusnya selepas diundi bertemu pasukan Kejuaraan, Burnley, kini diuruskan oleh legenda City, Vincent Kompany.