Marc Skinner berharap pelaburan Sir Jim Ratcliffe di Manchester United menyediakan peluang untuk kejayaan untuk pasukan wanita.

Ratcliffe minggu lalu menyelesaikan perjanjian untuk membeli 27.7 peratus kepentingan dalam United yang menyaksikan syarikat Ineosnya mengawal operasi bola sepak di kelab itu.

Pasukan wanita United, yang dilancarkan semula pada 2018 dan diuruskan oleh Skinner sejak 2021, mencapai penamat terbaik naib juara Liga Super Wanita dan Piala FA musim lalu.

Mereka kini menduduki tempat keempat dalam WSL, 10 mata di belakang pendahulu Chelsea.

Skinner memberitahu sidang akhbar pada hari Jumaat, “Kami (dia dan Ratcliffe) belum bertemu lagi, saya tahu ia akan tiba tidak lama lagi.

"Tetapi kami mempunyai sokongan yang berterusan melalui bos kami daripada segi cara kami mahu maju, apa yang akan berjaya dan banyak yang perlu dilakukan.

“Saya melihatnya sebagai satu langkah positif yang sebenar. Saya fikir jika anda mengenali saya sebagai watak, tenaga saya penuh, saya begitu bersemangat dengan tenaga saya, ditambah dengan pergerakan hebat pelaburan Ineos, saya fikir ia adalah saat yang positif.

"Kami perlu memanfaatkannya, kami akan cuba melakukannya, kami akan meletakkan semua tingkah laku kami untuk itu. Semoga menjadi batu loncatan bagi semua orang untuk mencari kejayaan untuk Man United.”