Pemain pertahanan Manchester United, Lisandro Martinez, berdepan sekurang-kurangnya lapan minggu berehat dengan kecederaan ligamen di lutut kanannya.

Pemain pertahanan Argentina itu dipaksa keluar pada minit ke-71 ketika United menang 3-0 ke atas West Ham di Old Trafford pada Ahad, hanya penampilan keempatnya selepas empat bulan tidak bermain berikutan isu kaki berulang.

Martinez dikelilingi oleh rakan sepasukan United yang prihatin pada separuh masa kedua selepas terjatuh sambil memegang lututnya, setelah didaratkan dengan canggung oleh pertahanan West Ham Vladimir Coufal.


Selepas perlawanan Erik ten Hag mengakui kecederaan itu 'tidak kelihatan baik' dan menyifatkannya sebagai 'bencana peribadi' untuk Martinez memandangkan berapa lama pemain berusia 26 tahun itu telah terlepas musim ini.

Martinez pada mulanya cuba bermain selepas insiden itu tetapi tidak lama kemudian berhenti semula sebelum keluar padang.

“Dia sangat sedih, sangat kecewa,” kata Ten Hag selepas perlawanan. “Kita semua. Kami berasa sangat dengan dia. Pertama sekali, ia adalah bencana peribadi apabila ia benar-benar buruk, tetapi mari kita tunggu apa itu. Tetapi juga untuk pasukan ia benar-benar teruk kerana dia pasti membawa banyak perkara kepada kami.”

Sifat kecederaan itu disahkan oleh United dalam satu kenyataan pada Isnin.