Pengarah sukan Bayern Munich, Hasan Salihamidžić, memuji persembahan Leroy Sané bagi membalas kritikan terhadap kemampuannya selepas aksi penuh cemerlang ditampilkan dalam saingan Liga Juara-Juara.

Bayern Munich membenam Viktoria Plzeň 5-0 awal pagi tadi dan pemain yang bertindak sebagai pencetak jaringan, Leroy Sané, yang mencetak jaringan dua kali dan pemain kebangsaan Jerman itu kelihatan tidak berdepan sebarang masalah ketika berada di atas padang.

“Saya berasa dia faham apa yang kami dan penonton tuntut daripadanya,” kata Salihamidžić.

“Jika dia kekal konsisten dan menggunakan kemampuannya sebaik mungkin, dia boleh menjadi salah seorang pemain terbaik dunia.”

Brazzo dan Sané adalah pasangan yang tidak asing dengan peminat Bayern. Sané terkenal sebagai sasaran perpindahan kegemaran Brazzo untuk musim panas 2020.

Brazzo dan peminat telah bersuara mengenai jangkaan mereka terhadap Sané, terutamanya pada penghujung musim 2020/21 di mana dia tidak menunjukkan prestasi yang baik dan bergelora.

Sané bertindak balas dengan mempamerkan permainan berkualiti pada permulaan musim 2021/22. Bagaimanapun, pada penghujung musim, prestasinya akan menurun dan sekali lagi menjadi sasaran kritikan.

Bagaimanapun, Sané kini sekali lagi bangkit dan kali ini nampaknya dia telah menemui semual rentak untuk meningkat naik, kini dilihat sebagai salah seorang pemain terbaik di Eropah.

Serge Gnabry, Sadio Mane, dan Eric Maxim Choupo-Moting turut bertindak sebagai penjaring dalam aksi awal pagi tadi. Mereka kini menghuni tangga teratas Kumpulan C dengan sembilan, berkelebihan tiga mata ke atas Inter di tempat kedua.